woensdag 21 oktober 2015

A Tiny Teddy Story By Bae

A Tiny Teddy Story

Van kleins af aan schreef ik verhaaltjes, en nu ga ik er eentje voor jullie schrijven!
Ik heb er zin in! 
Hope you like it!
~Bae

Hoofdstuk 1

Hoi ik ben Teddy Sky!
Ik wil je mijn Tiny Teddy Story vertellen, mijn levensverhaal zeg maar.
Ik noem het Tiny omdat ik pas 15 ben.
Maar om mijn verhaal te kunnen te begrijpen moet je mijn familie kennen, want ja, we wonen in één huis bij elkaar! Welkom in familie Try

Ik: Teddy Sky Try, 15 jaar
Tweelingzus: Bear Try, 15 jaar
Broer: Tobias Raphael Try, 17 jaar
Vader: Oscar Try, 37 jaar
Moeder: Wenna Try - Van De Heuvel, 38 jaar
Tante: Charlotte Bakker, 36 jaar
Nichtje: Gwen Bakker, 11 jaar
Oma: Mandy Try, 64 jaar
Opa: Dylan Try, 68 jaar

Wij zijn familie Try!
Iedereen in de familie heeft zwart haar, en bruine ogen.
Alleen ik niet, ik heb groene ogen. Maar ik heb foto's gezien van mijn overleden overgrootmoeder en zij had ook groene ogen. Net zo fel als ik.
Onze familie is bekend in onze regio vanwege onze kippen.
We hebben geen hond als huisdier maar kippen!
En hier begint mijn Tiny Teddy Story!

'Hee,  Teddy! Kom eens!' roept er een jongen over het plein.
Zijn blonde krullen staan zoals altijd alle kanten uit, het is Lucas.
Ik kom naar hem toe, want hij staat nog steeds heftig te wenken.
'Wat heb jij voor Duits?' vraagt hij.
Moet ik serieus zo dringend komen om mijn cijfer te vertellen? Natuurlijk is dat minimaal een acht!
'Ik heb een 9,3 hoezo?' Ik spiek naar zijn vrienden die staan te gluren naar ons.
'Ik heb een 3, wil je me een keertje helpen?' Vraagt hij zachtjes
Oh daar gaat het dus naartoe, natuurlijk wil ik hem helpen! Hij is super aardig en ik zie aan zijn gezicht dat hij het echt heel eng vindt.
'Tuurlijk, wanneer wil je?' Zeg ik snel als hij me nog steeds afwachtend aankijkt.
'Ehh, ik.....' Hij kijkt hopeloos naar zijn schoenen, ik heb medelijden met hem.
'Wat dacht je van vanavond bij mij?' Zeg ik, 'Dan kunnen we daarna nog die film kijken.'
Opgelucht haalt hij adem en zegt: 'Is goed, hoe laat zal ik bij je zijn?'
We spreken een tijd af en dan gaat de bel.
Ik loop naar het lokaal en geef mijn vriendin Emmie een samenvatting van wat er is gebeurt.

'Nee, af!' roep ik, 'Tokje! Blijf af!'
Tokje de kip is mijn nieuwe schoenen aan het ruïneren door er op de pikken!
Snel doe ik ze aan en ren verder naar de deur.
'Tokje blijf.' zeg ik tegen Tokje.
Ik trek de deur open en daar staat hij, Lucas, op en neer wippend.
'Kom binnen!' Ik laat hem binnen.
'Is dat die jongen?' Roept Gwen.
'Gaat je niks aan!' Roep ik terug.
We gaan naar mijn slaapkamer en ik vraag meteen wat er zo slecht gaat.
'Ik krijg die woordjes gewoon niet in mijn hoofd gestampt.' zegt Lucas, 'Daar gaat het helemaal mis.'
Even later weet hij het wel. 'Zie je wel dat je het kunt!' Roep ik, 'En dat in een uur!'
Tijdens het film kijken valt de stroom weer uit, dat gebeurt vaker de laatste tijd.
Snel zetten we de film op pauze....



Wat zal er verder gebeuren?
Dat zie je in het volgende stuk!
Zet in de reacties wat jij wilt dat er gaat gebeuren!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!